perjantai 8. toukokuuta 2009

pönttö olo

Miten voi vielä tähän aikaan (13.36) olla ihan pönttö sekaisin. En taida herätä tänään ollenkaan, vaikka nousinkin ylös jo 10.30. Olin suunnitellut tekeväni tänään kaikenlaista - imurointia, kaupassa käyntiä, ruuan laittoa, lenkkeilyä. Olen edelleen yöpaidassa. Sallille laitoin viestin: "Syö kaupungilla, ei ole ruokaa, mä maksan." Kauppaan taidan mennä vasta illan suussa ja viedä samalla reissulla auton Saaralle. En kävelekään kotiin vaan tyttö saa heittää mut takaisin. Imuroinnin siirrän huomiseksi. Näin järjestyi lepopäivä. :) Olen sentään pedannut petini ja pessyt koneellisen pyykkiä.

Johtuisiko pönttö olo siitä, että touhotin eilen liikaa ja käytin aivan liikaa rahaa. Olin päivällä T:n kanssa ostoksilla puutarhamyymälöissä ja Prismassa. Ostin noin 20 metallista kukkatukea. Varaudun hyvissä ajoin ritarinkannusten, uusien pionien, kellokukkien (?) kukintaan. Viime vuonna tarvitessani tukia ne olivat loppu. Prismasta ostin itselleni uuden kesäyöpaidan. Vietyäni T:n kotiinsa poikkesin vielä läheisessä taimimyymälässä, josta löysin kaksi kassillista perennoiden taimia.

Kotiin tultuani oli pakko heti laittaa kukantaimet maahan ja siirtää muutama muu uuteen paikkaan. Tänään aamupäivällä kuljin yöpaidassa pihalla, ihailin uusia kukkia ja tutkailin mitä maasta nousee. Viime syksynä isäni toi kolme komeaa pionin juurakkoa. Kahdessa niistä oli jo alkuja. Kerkesin olla huolissani, onko yksi kuollut. Tänään maasta tunki punainen verso! Vuosi sitten ostamani pioni näyttää kuolleen. Kuinkahan moneen pioniin olen rahani laittanut ja kaikki ostotaimet ovat kuolleet.

Eilen illalla menin vielä J:n luo pihahommiin. (Pönttö mikä pönttö.) Leikkasin nurmikon ja karsin marjapensaista kuolleet oksat. Kotiin tultuani katselin Jeevesiä videolta.

Jahka toimeennun, laitan muutaman kuvan pihastani.

Ei kommentteja: