tiistai 3. marraskuuta 2009

ilman autoa

Myin tänään autoni 100 €:lla. Joku viitsii vielä pelata ruostuneen auton kanssa. Oikeastaan tuntuu hyvältä, että viitsii. Auto on kuitenkin ihan ajettavassa kunnossa.

Tämä on minulle suuri elämänmuutos. Olen autoillut 22 vuotta, tällä autolla 18 vuotta. Olen tottunut siihen, että menen autolla minne haluan. Nyt pitää katsoa aikatauluja, joiden mukaan kuljen, ja varata aikaa kulkemiseen. Liikkumiseen menee enemmän aikaa kuin ennen. En vielä tiedä onko se hyvä vai huono asia. Koko liikkuminen pitää ajatella uusiksi.

Olen surullinen auton menetyksestä ja tästä elämänmuutoksesta. Toki se on kaikinpuolin järkevää. Aika ihmeitä saa tapahtua, että vielä hankin auton eli tämä muutos on myös lopullista.

Yhä enemmän toivon, että asuntoasiat järjestyvät ja pääsen muuttamaan keskustaan. Elämä tulee olemaan siellä helpompaa.

1 kommentti:

Saima kirjoitti...

Mä taas oon elänyt ilman autoa tähän asti. Mulle on hekisesti vaikeeta olla nykyisessä elämäntilanteessani autosta riippuvainen. Kun on niin monta vuotta vihannut autojen melua ja pakokaasuja ja nyt onkin itse aiheuttamassa niitä.

Kaupungissa tosiaan on sinä mielessä kätevää, että pyörällä pääsee. Se piti mun selänkin kunnossa.

Ps. En silti haluu takas. Aikansa kutakin.